17/01/2018
Familii Copii
O campanie a Ministerului Administratiei si Internelor prin Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta

Comunicate de presa

1.10.2008
In cadrul Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta sunt disponibile urmatoarele posturi: Ofiter specialist...
>>more

27.5.2008
În primul trimestru al anului 2008, pe teritoriul României au avut loc 3.972 incendii (în medie 44 pe zi), faţă de...
>>more

Responsabilitatile asociatiilor de proprietari

Cu totii vrem ca locuintele noastre sa fie confortabile si placute, sa aiba o valoare mai mare si sa ramana ca mostenire celor dragi. De aceea investim in geamuri termoizolante, in mobilier modern, in faianta si gresie, intr-o usa solida. Avem responsabilitati si pentru intretinerea partilor comune ale imobilului: paliere, casa scarii, acoperis, fundatii, fatada. Structura cladirii si fundatiile sunt tot parte comuna. Mentinerea acestor parti intr-o stare buna ne asigura nu numai confort, ci si siguranta. Depinde de noi toti, ca membri ai asociatiei de proprietari, sa luam cele mai bune masuri pentru securitatea familiilor noastre.

Daca inlocuiesti usa de la intrarea in locuinta cu una metalica, trebuie sa veghezi ca mesterii sa nu sparga betonul sau sa taie armaturile de rezistenta. Pentru mai multa siguranta, ai putea sa te gandesti si la fisurile dintr-un perete de rezistenta sau de fatada, ori la acoperisul vechi si degradat al imobilului. Poate nu ploua inca la tine in casa, dar un acoperis care abia se tine din cauza lemnului putred, o zidarie sau o cornisa fisurata pot reprezenta pericole si pentru familia ta, la cutremur.

Ca proprietar de apartament, daca vrei sa afli starea structurii imobilului, masurile ce trebuie luate, eventual, pentru consolidarea acesteia, pasii ce trebuie urmati, precum si indatoririle tale, mergi la presedintele asociatiei sau la administratorul blocului. Acestia au, prin lege, o serie de atributii si responsabilitati. Ei singuri, insa, nu pot face chiar totul si au nevoie de implicarea ta.

Administratorii – responsabilitati si atributii:

Ca administrator al unei asociatii de proprietari, ai nu doar indatorirea de a calcula si de a incasa cotele de intretinere, ci impreuna cu presedintele si comitetul, ai si urmatoarele atributii care privesc siguranta cladirii:

Solicitarea expertizei imobilului – potrivit legislatiei, respectiv Ordonanta Guvernului nr. 20/1994 privind reducerea riscului seismic al constructiilor existente.

    Nu uita! Incepand cu 2006, legislatia prevede ca:
  • autoritatile vor inventaria toate cladirile cu peste trei etaje, care au la parter sau in subsol spatii unde se desfasoara activitati ce implica aglomerari de persoane.
  • proprietarii si asociatiile vor fi notificati pentru a le expertiza si pentru a le consolida, atunci cand concluziile expertilor vor arata necesitatea unor astfel de lucrari.
  • se aplica amenzi severe pentru asociatiile si proprietarii care nu solicita expertiza in termen de doi ani de la notificarea de catre autoritati si pentru cei care nu executa lucrarile de consolidare in termen de doi ani de la data expertizarii.

Trebuie sa urmaresti comportarea in timp a constructiei si sa intocmesti fisele tehnice periodice privind starea cladirii si a instalatiilor acesteia. Toate modificarile aduse la partile comune ale imobilului trebuie evidentiate in Cartea Tehnica a cladirii.

Ai responsabilitatea de a procura mijloacele materiale necesare intretinerii si reparatiilor curente la partile comune. Ca administrator, raspunzi de integritatea acestora iar proprietarii de apartamente trebuie sa asigure fondurile necesare.

Trebuie sa instiintezi Comitetul Executiv si sa iei masurile necesare pentru efectuarea lucrarilor de intretinere, reparatii sau consolidare, dupa caz.

Supravegherea executiei lucrarilor de reparatii si intretinere si participarea la receptia lor sunt alte atributii ale tale, ca administrator, cu concursul proprietarilor pentru lucrarile care trebuie efectuate si in apartamente.

Trebuie sa stabilesti conditiile in care pot fi realizate serviciile de intretinere si reparatii curente ale elementelor de constructii si instalatii ale cladirii, atat la partile comune cat si la cele folosite in exclusivitate, care pot perturba folosinta normala a partilor comune.

Ai datoria de a informa proprietarii cu privire la cheltuielile curente pentru functionarea si intretinerea cladirii, precum si pentru alte lucrari, inclusiv reparatia capitala. O consolidare despre a carei necesitate asociatia a fost legal notificata de autoritati implica o convocare imediata a proprietarilor si a comitetului, cu luarea deciziilor corespunzatoare.

Home Publicatii Site-uri utile Contacte www.sanseinplus.ro
© 2007 Ministerul Administratiei si Internelor. Toate drepturile rezervate.